HomeNieuwsTeam Sportservice staat met 4 services op de servicelijst van NOC*NSF

Team Sportservice staat met 4 services op de servicelijst van NOC*NSF

Team Sportservice staat met 4 services op de servicelijst van NOC*NSF

Team Sportservice staat met 4 services op de geactualiseerde Servicelijst van NOC*NSF. Draagt een van onze diensten bij aan de oplossing van jouw een knelpunt of juist ambitie op jouw vereniging? En past dit ook bij de ambities van het Sportakkoord in jouw gemeente? Neem dan contact op met de Adviseur Lokale Sport in jouw gemeente om te kijken of je de service, liefst samen met andere sportaanbieders, kosteloos kunt aanvragen.

Adviseurs Lokale Sport

Jordi Meester: Gemeente Enkhuizen, Opmeer, Drechterland, Stede Broec, Medemblik en Koggenland

Jantine Kloppenburg: Gemeente Hoorn

De 4 services zijn:

  • Meer Vrijwilligers in Kortere Tijd (ook online beschikbaar)
  • Meer Leden in Kortere Tijd (ook online beschikbaar)
  • Meer Sponsors in Kortere Tijd (ook online beschikbaar)
  • WhoZnext – Jongerenbehoud

Let op: op de servicelijst staan de Meer in Kortere Tijd producten onder de noemers ‘Leden/Vrijwilligers/Sponsors behoud, werving en beleid’.

Onderstaand geven wij een toelichting op de producten. Kenmerkend voor alle producten van Team Sportservice is dat deze inspireren, leerzaam zijn en bovenal oproepen tot actie! We doen dit aan de hand van concrete en praktische tools waarbinnen je als vereniging je eigen ontwikkelrichting kunt kiezen.

 Meer Vrijwilligers in Kortere Tijd (ook online beschikbaar)

MVKT is de bekendste en bewezen succesvolle methodiek om verenigingen te ondersteunen bij het werven en behouden van vrijwilligers. Het doel is dat verenigingen:

  1. Inzicht krijgen in (openstaande) functies binnen de vereniging.
  2. Leren hoe je vrijwilligerswerk een positief imago geeft en hier uitvoering aan geven.
  3. Leren hoe je iemand persoonlijk benadert om zich in te zetten voor de vereniging en hier uitvoering aan geven.
  4. Leren hoe je een handzaam vrijwilligersbeleid ontwikkelt en hier uitvoering aan geven.

Het doel van de thema avond is: de vereniging in grote lijnen de stof bijbrengen en inspireren tot actie over te gaan (zelfstandig, of door deelname aan de cursus). Het doel van de cursus van 4 dagdelen en de online-cursus is: verenigingen tot in detail de in’s en out’s van werving en beleid leren, en daadwerkelijk tot actie over gaan met een wervingsactiviteit, onder begeleiding van een cursusleider.

Meer Leden in Kortere Tijd (ook online beschikbaar)

MLKT geeft een verfrissende kijk op ledenwerving. Niet langer staat het organiseren van een succesvolle wervingsactiviteit centraal. Belangrijker nog is dat het sportaanbod van een vereniging voorziet in de veranderende vraag van de sporter. Na de het uitvoeren van de acties uit de thema avond en/of cursus sluit het aanbod van een vereniging nog beter aan bij de wensen van de doelgroep, of is het zelfs gelukt om een aanbod voor een hele nieuwe doelgroep op te starten. Het doel van de thema avond is: de vereniging in grote lijnen de stof bijbrengen en inspireren tot actie over te gaan (zelfstandig, of door deelname aan de cursus).

Het doel van de cursus van drie dagdelen en de online-cursus is: verenigingen tot in detail de in’s en out’s van werving en beleid leren, en daadwerkelijk tot actie over gaan met een wervingsactiviteit, onder begeleiding van een cursusleider.

Meer Sponsors in Kortere Tijd (ook online beschikbaar)

MSKT geeft een verfrissende kijk op sponsorwerving. Na afloop hebben de verenigingen het volgende geleerd en uitgevoerd:

  • Welke potentiële sponsors geschikt zijn voor jullie vereniging
  • Hoe je het eerste gesprek met een sponsor aangaat
  • Hoe je aansluit bij de wensen van de potentiële sponsors
  • Hoe je een win-win situatie creëert.
  • Hoe je het vervolggesprek voorbereidt en uitvoert
  • Hoe je sponsors behoudt

Het doel van de thema avond is: de vereniging in grote lijnen de stof bijbrengen en inspireren tot actie over te gaan (zelfstandig, of door deelname aan de cursus). Het doel van de cursus van 3 dagdelen en de online-cursus is: verenigingen tot in detail de in’s en out’s van werving en beleid leren, en daadwerkelijk tot actie over gaan met een wervingsactiviteit, onder begeleiding van een cursusleider. Het doel is dat verenigingen met 10 bedrijven het gesprek aan gaan.

WhoZnext – Jongerenbehoud

Voor een (sport)vereniging kan het soms lastig zijn om de jeugd te betrekken en behouden bij de vereniging. Als spelend lid of als vrijwilliger. Met WhoZnext wordt de vereniging aantrekkelijker voor jongeren en bereidt je ze ook direct voor op een vrijwilligersfunctie. De jeugdleden worden zelf actief bij dit project betrokken, met als doel dat zij met een team van 5-8 jongeren van 12 t/m 18 jaar bij voorkeur 3 jaar lang, tenminste 2 activiteiten per jaar organiseren voor anderen. Want jongeren weten vaak zelf het beste welke activiteiten leuk zijn! Met WhoZnext worden zij opgeleid hoe zij dit het beste kunnen doen.

Meer weten over deze producten? Neem dan contact op met Hubert Habers.